Vellykket sesongstart/FairPlay-møte

Postet av Astor Fotballklubb den 4. Apr 2019

Omlag 60 tillitsvalgte deltok på klubbens tradisjonsrike sesongstart/FairPlay-møte på Byåsen skole mandag 1. april. Tema var som vanlig årets fotballsesong.

Det ble gitt informasjon fra styret om viktige milepæler i år, klubbens satsinger og viktig informasjon fra kretsen. Det var separate møter med lagledere, økonomikontakter, trenere og sosialkontakter der man drøftet de ulike rollene og oppgavene framover. Vår dommerkontakt Arild Sundet og dommertalentet Abdul Baset Hayram (klubbdommer i Astor og tidligere aktiv fotballspiller) ga oppdatert informasjon om regelendringer og ting lagene må være oppmerksomme på i 2019-sesongen. Klubbutvikler Kenneth viste fram den nye websiden som ble lansert samme dag.

Viktig informasjon om bøter fra NFF:

Det ble påpekt at klubben ikke dekker eventuelle bøter de enkelte lag måtte få om man bryter NFFs regler i forbindelse med kamp. Det er altså lagene selv som må betale eventuelle bøter fra egen lagskasse i 2019. Disse bøtene er relativt høye (tusenvis av kroner), og lagene fikk også utdelt kretsens håndbok for gjennomføring av kamper, slik at ingen skal være ukjent med systemene som gjelder.

Husk også at fristen for å flytte kamper i vårsesongen uten å måtte betale gebyr er 10. april. Les mer om flytting av kamper.