Cageballcupen avlyst

Postet av Astor Fotballklubb den 11. Mar 2020

Etter dialog med kommuneoverlegen i Trondheim, NFF og samarbeidspartner 3T/Cageball Trondheim, har styret i Astor Fotballklubb besluttet at årets Astor Sparebank 1 SMN cageballcup blir avlyst.

Cupen skulle arrangeres 13.–15. mars og 21. mars i Trondheim.

Bakgrunnen er smitterisiko knyttet til korona-viruset og et ønske om å bidra til at situasjonen ikke forverres. Alle deler av samfunnet må nå gjøre sitt i denne krevende situasjonen, også vi i breddefotballen.

Vi anser hensynet til folkehelsa som avgjørende viktig og som en stor breddeklubb har vi et klart samfunnsansvar.

Det var i år rekordhøy påmelding på cageballcupen (172 lag fra 30 klubber). Samtlige lag vil selvsagt få tilbakeført påmeldingsavgiften.

I 2021 vil den tradisjonsrike cageballcupen gå av stabelen 12.–14. mars og 20. mars. Informasjon om dette blir lagt ut i oktober/november. Vi vil samtidig minne om Santander 3v3-ligaen som vil finne sted på Astor Fotballpark første helg i oktober.

Vi beklager at årets cageballcup blir avlyst, men grunnet den alvorlige situasjonen ser vi det som eneste forsvarlige løsning.