Økonomikontakt

Dette kan du forvente av klubben

• Praktisk bistand og nødvendig opplæring fra daglig leder.
  • Et styremedlem med særlig ansvar for økonomi som bistår ved behov.
  • Opprettelse av egen lagskonto som skal brukes ved inn/utbetalinger, i regi av daglig leder/økonomiansvarlig i styret.
  • Gjennomgang og revisjon av årsregnskap for laget ved årsslutt.
  • Eget økonomikontaktmøte i forbindelse med klubbens Sesongstart-treff i april.
  • Tilbud om gratis kurs/kompetanseheving i regi av Sør-Trøndelag Idrettskrets.
  • Montering av reklameskilt som laget har skaffet, og automatisk overføring av 3.000,- til lagskonto ved inngått avtale om skilt-reklame.

Dette forventer vi av deg

• Budsjettere lagets kostnader og holde løpende kontroll med lagets utgifter/inntekter,
  • Betale påmeldingsavgift for lag til cuper/seriespill.
  • Sørge for innbetalinger til lagskasse fra spillere/foresatte, samt evt. nødvendig purring/påminnelser.
  • Levere permen med alle lagets bilag til klubben to ganger årlig (tidlig høst og tidlig januar).
  • Overholde frister og pålegg fra daglig leder og styrets økonomiansvarlig.
  • At lagets økonomi forvaltes i tråd med lover og regler for god økonomistyring.
  • Besørge at samtlige spillere har betalt aktivitetsavgift og dermed er spilleberettiget og forsikret i henhold til NIFs regler.
  • Deltakelse på økonomimøtet under klubbens årlige sesongstarttreff i april.
  • Kjennskap til klubbens regler for sponsing, og bidra til å skaffe sponsorinntekter til laget og/eller klubben gjennom ulike former for inntektsgivende arbeid.
  • Sørge for at ev. utbetaling til trener skjer på lovmessig vis, og at skriftlig kontrakt signert av klubbens styreleder ligger til grunn.