Flytting av kamp

Flytting av kamper medfører noe arbeid for lagene. Her er en huskeliste som vi håper gjør det mer oversiktlig:

Alle lag må ha kjennskap til NFF Trøndelags Regler for omberamming av kamper

Merk at firsten for å flytte kamper uten at det blir gebyr er 10. april for vårsesongen og 20. august for høstsesongen. Ved flytting etter disse datoene er det laget som initierer flytting som skal betale gebyret. Det er laget selv som betaler dette gebyret, ikke klubben.

For bytte på Astorbanen er det viktig å merke seg følgende:

1. Det er kampsperre mandag til onsdag. Det betyr at disse dagene er satt opp til treningstid og det kan ikke settes opp kamper på disse dagene. Skal man sette opp kamper på disse dagene må man bruke egen treningstid. Det er ikke anledning til å ta andre lag sin tid uten at det er godkjent.

2. Miniserien Trondheim Vest har kampdager noen søndager fra kl. 14 til 19 og det er derfor kampsperre på disse tidspunktene. Det gjelder fire søndager på våren og fire søndager på høsten. Se Miniserien Trondheim Vest sine sider for hvilke dager det gjelder. De søndagene det ikke er miniserie er banen tilgjengelig for kamper (utenom treningstidene).

3. Først helg i mai hvert år arrangeres Santander 3v3 Ligaen. Det vil da være kampsperre på Astorbanen fra fredag til søndag kl. 19.

4. Torsdag, fredag, deler av lørdag og deler av søndag er kamptid. Se kampoversikt for Astorbanen. Den er den eneste offisielle og helt oppdaterte oversikten over kamper på Astorbanen. Velg det tidsrommet du ønsker å se på og trykk søk. Er det et tidspunkt hvor det er kampsperre, f.eks. en fredag ettermiddag, og du ikke finner at det er satt opp kamp på da på denne oversikten, er dette et tidspunkt som kan brukes.

5. Har dere funnet et tidspunkt som dere mener er ledig sender dere en mail til post@astorfk.no for å en endelig godkjenning til å benytte tidspunktet (det kan hende at andre lag har spurt om samme tidspunkt). Hvis det godkjennes er det bare å kontakte NFF Trøndelag for å flytte kampen.

6. Er det klubbdommere som skal dømme, så må dommeransvarlig Arild Sundet varsles: arilsu2@online.no. Les mer om dommere ved flytting av kamp.

For å bytte bortekamp må dere kontakte motstander så tidlig som mulig og varsle om ønsket om endring. Da må man ha en dialog for å finne et tidspunkt som passer for begge lag.