COERVER COACHING: sportslig samarbeidspartner

Astor Fotballklubb har i mer enn 10 år hatt et samarbeid med Coerver Coaching, som er nedfelt i vår Sportsplan og Klubbhåndbok.

Vi er en av få klubber i Trondheim som har en langsiktig samarbeidsavtale og er partnerklubb med Coerver (de andre er Trond IL, Nardo FK, Strindheim IL og Othilienborg IL).

Coerver har sertifiserte trenere, hvorav svært mange kvinnelige trenere, som bruker Coervers pedagogikk på feltet. En rød tråd i alt sportslig arbeid i regi av Coerver er ballkontakt og tekniske øvelser med ball.

Coerver Coaching er et globalt fotballtreningsprogram, inspirert av treningsfilosofien til Wiel Coerver, grunnlagt i 1984 av Alfred Galustian og tidligere Chelsea spiller, Charlie Cooke. Siden oppstarten i 2002 har Coerver Coaching nå etablert seg som Skandinavias ledende uavhengige utdanningsleverandør innen fotball, med flere spillere som har spilt på landslaget og elitenivå i Skandinavia og Europa, enn noe annet program.

Coerver Coaching bidrar aktivt med trener- og spillerutvikling i klubben og har hvert år flere gratis trenerkurs for Astor FK sine trenere. Disse inneholder såvel teori som praktiske øvelser på feltet, og er et fint supplement til NFFs Grasrottrenerkurs (delkurs 1-4).

Astorspillere kan være med på ulike tiltak hos Coerver. Påmelding og mer info om de enkelte tilbudene finner man under fanen "Arrangementer". Les mer om Coerver her: https://coerver.no/

Fra 2018 inkluderer samarbeidet følgende ekstratilbud:

Fotball etter skoletid (FES) for jenter og gutter fra 1.-5.klasse gjennom skoleåret (påmelding vår og høst).

Coerver står bak Champions Academy - høykvalitets fotballskole i høstferien (oktober): høykvalitets fotballskole med intensive treningsøkter over  på Astorbanen.

Siden 2020 har vi gjennomført spillerutviklingshelg i regi av COERVER, der klubben dekker kostnadene så det er gratis for de påmeldte spillerne. I 2021 er det 200 påmeldte, fra 6 til 16 år. Nesten 50% av deltakerne er jenter.

I 2020 arrangerte vi i fellesskap fotballskole første uka etter skolefri i sommerferien. Det var vellykket og videreføres.

I tillegg gjennomføres "Coerver Extra" gjennom året. Det finner sted hos Strindheim IL, men  Astor-spillere deltar også her.